שלום ולא להתראות

Posted by on Sep 10, 2012 in אישי, נושאים חשובים | 52 Comments

כשהתחלתי לכתוב את הבלוג, לא ידעתי איזה חלק הוא ייקח בחיי, בטח ובטח לא חלמתי שאהפוך למישהי שמגדירה את עצמה כ”בלוגרית”. לא כל כך ידעתי מה הם הבלוגרים האלה, ומה הם עושים, אבל זה נראה נחמד ונוצץ מבחוץ. בלוגריות אופנה מגיעות להשקות של קולקציות חדשות, מקבלות שוברים לקנייה או בגדים ספציפיים (חינם אין כסף) בלוגריות טיפוח מקבלות מוצרים “לסקירה” מילה אחרת לומר – מוצר במתנה. אך המוצר הזה לא באמת במתנה, לפחות לא עבורי. כשחברת יח”צ שולחת לך מוצר, היא מצפה שתכתבי עליו פוסט. למען האמת, את די כותבת עבור תשלום בצורת מוצר. (אם מסתכלים על העניין מנקודת מבט קפיטליסטית גרידא כמובן) וכמובן שאין שום התחייבות בכתב, איש אינו יכול לתבוע אותך אם לא כתבת פוסט, או אם כתבת פוסט מאוד מאוד לא מחמיא, אבל יד רוחצת יד- ואם דפקת את העסק באמצעות מילותייך המושחזות, כנראה שתיאלצי לשלם את המחיר. המחיר כמובן הוא הורדתך מרשימת ה”בלוגריות הטובות” אלו שמקבלות מוצרי סקירה, ומכניסה אותך לאיזושהי רשימה שחורה עמומה.

בפוסט הזה אני רוצה להביע את דעתי על מה שאני רואה כארבעת צדדי המשוואה- (כן, למשוואה אמורים להיות שני צדדים, אבל החיים קשים).

היח”צ- בדר”כ מיוצג על ידי אישה חביבה יותר או פחות אשר שולחת לך מיילים, חלקם רלוונטים לבלוגך, חלקם פחות. היחצניות נוטות להיות מעט סלקטיביות בהרבה מובנים, למשל- הן ישלחו לך הרבה מיילים על הרפס, אבל כשמגיע העת להזמין אותך להשקה יוקרתית, הן שוכחות מקיומך. כמובן שאני לא מדברת על כל היחצניות, ואני מדברת לחלוטין ממקומה של בלוגרית מתחילה- הכוונה, בלוגרית אשר כותבת פחות מארבעה חודשים. כנראה שאני צריכה להוכיח את עצמי, או לאסוף קהל קוראות גדול בכדי להרשים אותן, אין לי בעיה עם קריטריונים, אבל משהו אומר לי שיש בזה מעט יותר פוליטיקה מאשר סטטיסטיקה. לצורך העניין, אף אחת מהן מעולם לא שאלה אותי כמה כניסות יש לי ביום, או כמה מנויות. (פרט רלוונטי באם רוצים לדעת אם אני בלוגרית “טובה” או לא). אחרי שעברנו את האפיון הקליל של היח”צ נגיע לבעייתיות בה נגעתי קודם: מוצר עלום נשלח לביתי, אם דעתי עליו חיובית “הוריי!” אני כותבת פוסט חיובי, שולחת אותו ליחצ ובזה תם שיעורינו, אך אם המוצר, איך נאמר, מעאפן- אני תקועה. מה עליי לעשות? אני בטח ובטח לא חשובה מספיק (כמו בלוגריות אחרות למשל) בכדי להעביר ביקורת קוטלת ועדיין להישאר ברדאר היח”צ. ומדוע כל כך חשוב להישאר ברדאר היח”צ? כי בלי היח”צ אני אצטרך לקנות הכל מכספי. אני יודעת שזה נשמע כמו צרה של עשירות, אבל אני לא עשירה. רחוק מכך, למען האמת- מאז שהתחלתי לכתוב את הבלוג אני מוציאה מאות ואלפי שקלים על מוצרים שאני רוצה לסקור, או על בגדים ורעיונות חדשים, כך שללא יח”צ די קשה לשרוד. אפילו עכשיו יושב אצלי מוצר לא מוצלח בעליל, כתבתי ליח”צ החביבה את דעתי הלא חיובית עליו ועמדתה הייתה “אני אעביר את זה הלאה, אבל רק תכתבי עליו סקירה, ושתהיה חיובית כן? :)” איך לעזאזל היא אמורה להיות חיובית? כתבתי לך את דעתי.

הצלע השנייה היא הבלוגריות, חלקן בלוגריות וותיקות מאוד (אנחנו מדברות על כמה שנים) ומשום מה, ככל שהפז”ם עולה גם הסנוביזם עולה. אל תבינו אותי לא נכון, אני אליטיסטית וסנובית מהמדרגה הראשונה, לכן הופתעתי לקבל יחס כזה מנשים שלא מכירות או יודעות עליי דבר. במקרה ואינכן חלק ממה שנקרא בעברית “הבלוגספירה” אוכל לומר לכן שהסיטואציה תיכונית במובן העמוק ביותר שלה, יש בלוגריות “נחשבות יותר” אשר מסתובבות בקבוצות קטנות, הן לרוב וותיקות, מכירות אחת את השנייה ומפרגנות אחת לשנייה, הבלוגריות הללו מביטות באחרות במבטים לא כל כך נעימים לעיתים, ונוטות לא להתייחס אליהן ב”ריל לייף” מה שנקרא- החיים האמיתיים, או השקות- בהן אנחנו נפגשות בדר”כ. כל הענייו הזה די חורה לי, אני אמנם טיפוס אליטיסט אבל אם יצא לי לשוחח עם מישהי בפייסבוק ואז לראות אותה במציאות, כנראה שאחזיר לה שלום אם היא אמרה לי. אבל ייתכן שאני פשוט מנומסת מידי ויש להשליך אותי לבור. אני מודה שהיה לי מעט קשה עם יחס הבלוגריות, יש בי רצון עמוק שיאהבו ויעריכו אותי (ייתכן שהוא קולקטיבי) אבל היה לי מאוד קשה עם הדרך בה נשים שאיני מכירה התייחסו אליי, וכן, ניתן להיפגע מנשים שאינך מכירה. אבל, וזה משפט שחשוב לי לומר- יצא לי להכיר כמה בלוגריות מקסימות ומטריפות באופיין, ולכן- אין הפסקה הזו מתייחסת לכל בלוגרית באשר היא.  אני גם לא מעוניינת להיכנס ל”מי כותבת בשביל מוצרי יח”צ ומי לא” כי זו באמת שאלה לא רלוונטית עבורי, אם מישהי כותבת טקסט טוב, וניסיתי את המוצרים עליהם המליצה והם היו איכותיים, אקרא אותה- אם לא, לא אכפת לי אם היא קונה את הכל מכסף שהיא מרוויחה בעזרה לנזקקים (אם קיים דבר שכזה).

הצד השלישי מבחינתי הוא מופשט, והוא השיטה עצמה- או הפרדיגמה עליה כולנו יושבות ובתוכה כולנו מתפקדות. עניין התלות ההדדית הזו שבין מפרסם (חברות היח”צ) ובין סוכן פרסום אישי (כך הגדרתי בלוגריות לצורך הפוסט הזה) הוא בעייתי מטבעו. אנו כותבות מלכתחילה כאשר שלושה קוראים יושבים במוחנו: אנחנו, הקורא שלנו והיח”צ. בין אם אנו בוחרות לתת לו מקום מינימלי ובין אם אנו מנסות להתעלם מקיומו- הוא תמיד נמצא שם, בבסיס של דברינו. אנחנו לוקחות בחשבון את המכותב השלישי, זה אשר עליו אנחנו לא מדברות. לעולם לא ייצא לכן לקרוא טקסט שמתחיל ב- היי גלית (שם בדוי ליח”צ) המוצר היה ממש מקסים ובכלל, המשלוח הגיע תוך שניה- איזה כיף! כי את הדברים האלה אנחנו לא כותבות, הן לא עבורכן, הן “מאחורי הקלעים” הן “לכלוך”, אנחנו מביאות את האמת- את עמדתנו, מה אנחנו באמת חשבנו. באמת? זה מה שאנחנו מביאות? כי אני משתדלת ככל הניתן לעקוף את ההבנייה הזו, הכוחנית כל כך ואינני מצליחה. אני תמיד כבר חושבת על החברה אשר שלחה לי את המוצר. על כך אוכל להרחיב שעות, אבל אעצור עכשיו במקרה ויש עוד כמה מכן שלא נטשו משעמום או זעם ואעבור לצד הבא.

הקוראות, הצד האחרון במשוואה ומבחינתי החשוב ביותר. לא תיארתי לעצמי כמה חשוב יהיה המקום של הקוראות בחיי, תגובות שאני מקבלת לעיתים יכולות להאיר לי ימים שלמים, או לגרום להרהור מתמשך של כמה שעות. בכל פעם שזה קורה אני מזכירה לעצמי שאני עושה את זה עבור הקשר עם הקוראות. פתאום לפני יומיים קלטתי שאין לי כוח לענות לתגובות. לי- אין כוח לענות לתגובות. אני עונה על כל תגובה. תמיד. זה מה שאני עושה, אבל לא היה לי כוח. כולו נשאב ממני. ואז החלטתי- לא עוד.

אם אתן קוראותיי, דעו שאיני מתכוונת לקבל או לכתוב על מוצרי יח”צ יותר, אם אתן חברת יח”צ עימה עבדתי, אנא ראו בכך מכתב התפטרות, אם אתן בלוגריות והעלבתי אתכן- יש סיכוי שהגיע לכן.

הבהרה קטנה- אני לא מפסיקה לכתוב! אני מתכוונת לכתוב, והרבה- על דברים שהלהיבו אותי, שקניתי, שאני רוצה לכתוב עליהם כשאני רוצה לכתוב עליהם. תודה על הדאגה, זה כל כך נוגע ללבי. בלי שום טיפה של ציניות :)

אני אוהבת את כולכן, וכל טוב.

מעין :)

52 Comments

  1. Sarit
    September 10, 2012

    אז זו הסיבה שלא הגבת לי
    זה אומר שלא תכתבי יותר? רק הכרנו, חבל

    Reply
    • BeautyBitch
      September 10, 2012

      אני ממשיכה לכתוב- פשוט לא מוכנה לקשר עם חברות יח”צ.

      וכן, זו הסיבה שלא הגבתי לך.
      ונראה לך שזו פרידה ממך? בדיוק כתבתי למישהי בצ’אט שאת התאומה האשכנזייה שלי :)

      Reply
      • Sarit
        September 10, 2012

        חחח, אקח זאת כמחמאה
        וכייף שאת ממשיכה לכתוב, אני כך נהנית ממך
        שנונה ורהוטה, את מי מעניין היח״צ?? את זאת שמעניינת

        Reply
  2. יעל
    September 10, 2012

    מעין, רק התחלתי לקרוא את הבלוג שלך ואני נהנית מכל פוסט, זה כל כך מרענן להיתקל בבלוגרית טיפוח שאשכרה יש לה חוש הומור.
    לא ממש הבנתי מה היתה ההכרזה פה, האם את עוזבת לחלוטין את הבלוג או פשוט מפסיקה לעבוד עם חברת היחצ? אם זו האופציה השניה, אני מעודדת אותך! אם זו הראשונה, אני אמשיך לנדנד עד שתחזרי בך. :)

    Reply
    • יעל
      September 10, 2012

      אוקיי, טיימינג מעולה. הבנתי. כמו שכתוב למעלה- מעודדת אותך! 😉

      Reply
      • BeautyBitch
        September 11, 2012

        תודה רבה יעל :) !

        Reply
  3. יולי
    September 10, 2012

    מותק, תמשיכי לכתוב וששום יחס מיח”ץ או חבריך בלוגריות לא יעצור אותך!

    את כותבת מקסים ובחורה מקסימה ותמשיכי להיות כמו שאת.

    בתור בלוגרית “וותיקה” מספר שנים בתחום, גיבשתי עור של פיל גם מול בלוגריות אחרות וגם מול יח”ץ

    מי שלא רוצה לעבוד מולי שיקפצו!!

    אני כותבת את מה שאני חושבת…לכן אני בלוגרית…

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      תודה רבה יולי, אני מסכימה לחלוטין עם הגישה שלך, פשוט קצת קשה לי ליישם- לכן אני מרחיקה את עצמי לחלוטין.

      Reply
  4. Paper Flowers
    September 10, 2012

    את מקסימה. אוהבת את הכנות שלך :)
    הבלוג שלי קיים כבר יותר משנה, ועוד לא יצרו איתי קשר מיח”צ.
    האמת, שזה סוג של הקלה. אני אוהבת להיות כנה במאה אחוז, אני גם לא אוהבת ליפות דברים. ואני מרגישה שזה היה מכביד עליי.
    ונראה לי שאני משדרת איפשהו את ה”לא” הזה בבלוג.
    ככה, אני מרגישה שהבלוג שלי הוא באמת שלי.

    אני חושבת שאם מפריע לך כל העניין, את יכולה לציין מראש, לפני ששולחים לך את המוצר, שאם לא אהבת אותו, את פשוט לא תכתבי עליו ביקורת בכלל. זאת נראית לי התפשרות נחמדה בכל העניין.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      תודה פרחים מנייר :)

      אני באמת חושבת שזה מקסים שלא התעסקת בזה כלל, שזה לא משך אותך. אני חייבת להודות שהרעיון קסם לי, אבל אחרי שחוויתי אותו- ההרגשה שלי שונה.

      Reply
  5. passionista
    September 10, 2012

    בלוג הוא תחביב מצוין, בזכותו נפגשנו! חבל שלא דיברת איתי על הרגשות האלה, הייתי מראה לך גישה אחרת לגמרי על עולם הבלוגים והיח”צ. עם הכל אפשר להסתדר ולא לקחת ללב. שתהיה לך שנה טובה עם שינויים טובים כמו קריירה ומעבר דירה וחתונה. יאללה מחכה לפוסטים הבאים שלך, תמיד מעניין אצלך.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      בהחלט דברים רבים קורים בחיי, עוד כמה שעות אני נפגשת עם הקייטרינג- לחץ. ותודה רבה.

      Reply
  6. sarit - vanillasky3010
    September 10, 2012

    מעייני היקרה שלי, מוכנה להתחייב על ריצה בסלואו מושן וחיבוק חם בכל השקה בה נפגש, כמו שעשינו בראשונה 😉
    שולחת לך המון המון אנרגיות מחודשות לעוד מאות פוסטים מעולים. קחי בחשבון שזה הנוכחי הולך להיות עם טראפיק מטורף!
    אני גם לא יותר מדי זמן “בעסק” אבל יש לגמרי תקופות ומצבי רוח שמשתנים תוך שניות ובכל זאת איכשהו אנחנו מוצאות כוח להמשיך ולהמשיך ולא רואות ממטר. אז… רק תמשיכי ותמשיכי, יש כאן קבוצה מרשימה מאוד של אנשים שמחכים לכל פוסט. אבל בלי לחץ, כן? P:
    XOXO

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      שרית אהובתי הנצחית.

      את אישה מקסימה, ואני נהנית מכל שניה שלך.

      אני לא מתכוונת להפסיק לכתוב אז את יכולה לשבת ולהמתין- המייל שלך יתפוצץ מפוסטים :)

      Reply
  7. Sefi
    September 10, 2012

    יקירתי,
    את מדהימה ותמיד מעניינת. אני קוראת אותך מהפוסט הראשון ובגלל שאני לא הולכת לאירועים האלה שהזכרת לא יצא נו להיפגש מאז תערוכת האינסטגראם.
    אני ממש מבינה אותך ולכן אני כמעט לא כותבת על טיפוח, אלא אם יש משהו שממש מרגש אותי. וזה קורה פעם בהמון זמן.
    באופן כללי, אני תמיד חושבת על הקוראים ועל עצמי קודם כשאני כותבת פוסט ואם הקול שלי נשמע כמוני אני ממשיכה.
    אירועי יח״צ הם חלק כיפי בחיי הבלוגרים בעיקר כי אז פוגשים אנשים חדשים וחמודים, לא כי מקבלים מתנות, כי על מתנות צריך תמיד לשלם.
    אחרי מעל 4 שנים של כתיבה ויחסים עם בעלי עניין אני כבר יודעת עם מי ללכת ומה לסרב לקבל הביתה, עם הזמן גם מרגישים הרבה יותר חופשיים לכתוב רק על מה שרוצים.

    תמיד כיף לקרוא אותך.
    נשיקות

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      ספי, זה יהיה קצת משתפך:

      הבלוג שלך הוא אחד הבלוגים הראשונים שנחשפתי אליהם. הוא היה מקסים בעיניי, ואת היית מעין נסיכה בממלכה שכולה אסתטיקה ומילים. כשהתחלתי לכתוב את היית מבין הראשונות שהגיבו לי. הרגשתי פשוט נהדר, חשבתי לעצמי- אני יכולה לעשות את זה, אפילו הצהובה שלי מגיבה לי. ובאופן חיובי!

      לא היתה לך שום סיבה להיות חביבה, אדיה או נחמדה אליי, אבל היית כל הדברים האלה ויותר. עכשיו, אחרי שהכרתי מעט את העולם הזה, ההערכה שלי כלפייך רק הוכפלה והשתלשה. (זו מילה!)

      אני נהנית לקרוא כל פוסט שלך, ונהנית ממך.

      תודה מכל נימי לבי.

      Reply
  8. לובה
    September 10, 2012

    כתבת פוסט מאוד כנה ולכן אני גם מרשה לעצמי לענות לך בכנות: בעיניי להיכנס למעגל היח”צ בשלב מוקדם כל כך בכתיבה זה לא בהכרח נכון ובאמת הפוסטים שבאים אך ורק ממך הם הפוסטים שהכי נהניתי בהם. זה לא אומר שהפוסטים של היח”צ היו רעים, אבל אין מה לעשות, תמיד חסר בהם ערך מוסף ברמה כזו או אחרת.

    בלוגריות היום נכנסות לכל עסקי היח”צ מהר מאוד, דואגות לציין היטב מה הן קונות מכספן ומה ניתן להן במתנה וזה מיותר בעיניי להתעסק בכל זה כשאת פותחת בלוג למטרת תחביב (מה שנכון במקרה שלך, לצערי לא נכון בכל המקרים).

    אני מסכימה איתך שיש בעיה עם השיטה שאת מתארת ואומר לך שגם לבלוגריות ותיקות יותר לא תמיד יש את הפריבלגיה לקטול מוצרים מבלי לשאת בתוצאות.

    לקבל מוצרים זה כיף ואין על כך עוררין, גם להרגיש שאת חלק מתופעה שמשתייכות אליה בנות נוספות- זה כיף, כי אם כבר אווירת תיכון, אז אף אחת הרי לא רוצה להרגיש בחוץ.

    אני לא אוהבת את העובדה שהרבה בנות מנסות להציג את פני הדברים כאילו הן מוכרחות לקבל מתנות בחינם, אחרת לא יהיה להן על מה לבסס את הכתיבה שלהן והן יהיו מוכרחות להוציא הון תועפות. אם את יצירתית- תמיד תמצאי על מה לכתוב וזה לא תלוי במוצר כזה או אחר שנשלח אלייך. ולראייה- יצאו לך יופי של פוסטים כשאף אחד לא שלח לך מוצרים.

    יצאתי בהכרזה דומה לשלך אי שם לפני שלוש שנים ואפילו דבקתי בה במשך שנה וחצי, עד שסגרתי את הבלוג. את יודעת מה? העולם לא התרסק. המשכתי לכתוב פוסטים, הם עדיין היו מעניינים (לפחות לפי תפיסת עולמי) וגם לא פשטתי רגל. היום אני בטוחה שאפשר למצוא את העמק השווה ולא מוכרחים לפנות לכאן או לכאן, אבל אני מעריכה מאוד את ההחלטה שלך, בייחוד ביחס לגישה המנוגדת שקיימת בבלוגספירה, שפשוט לא יודעת להבחין בין טוב לרע.

    אז הכל טוב, את יכולה להמשיך לכתוב כמו שכתבת קודם, אין צורך להתאבל עלייך ולא קרה כלום. הניסיון לחזור לפרופורציות הוא שפוי ומבורך מבחינתי.

    וכן. חפרתי.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      לובה יקירה,

      קודם כל, לא חפרת. אני שמחה שהגבת לי בצורה כל כך מפורטת- כך יש לי אפשרות לבקר את העמדה שלי בצורה אינטיליגנטית ובכך להגיע למסקנות ולהסביר את עצמי בצורה טובה יותר.

      אני מסכימה עם האמירה הראשונית שלך, הכניסה של היח”צ אל הבלוג “כל כך מוקדם” הייתה טעות גורלית מבחינתי. אני אדם מאוד תחרותי וביקורתי (כלפי עצמי קודם כל, אבל גם כלפי אחרים) ורציתי מאוד להיות “בלוגרית טובה” או “שווה” או “מוצלחת” כשהבטתי בבלוגים שייצגו עבורי את האידאל ראיתי אינספור “מוצרי סקירה”, “השקות” וכדומה, ומאוד רציתי להיות חלק מזה. רציתי לנצח באיזשהו מקום.

      אני יודעת שיש נשים (אני הייתי חלק מהן) שמרגישות שללא מוצרי היח”צ יהיה להן מאוד קשה לתחזק את הבלוג. אבל אני באמת מעוניינת לקחת את הבלוג שלי למקום אחר. אני לא רואה שום קושי בלהמליץ על פודרה שעולה 350 שקלים, אבל יש קושי בלחפש ולאתר תלבושת מגניבה שנראית יוקרתית במאה שקלים (כולל נעליים ואקססוריז) אחד הפרוייקטים שהתכוונתי להעלות לכאן. אני באמת לא חושבת שייגמרו לי נושאי הכתיבה, אני חושבת שנפתחו לי נושאים חדשים.

      אני מאוד מתחברת לגישת “עשי זאת בעצמך” וחושבת שהרבה מהטרנדים שאנחנו רואות (כמו סיאטה למשל) ניתן לעשות בבית בכמה שקלים- אני מאוד רוצה להעביר רעיונות כאלה לקוראות שלי.

      בנוגע לאווירת התיכון, על זה יותר נוח לי להרחיב בפרטי- מדובר בנפשות פועלות וגם אם לא אכתוב לך את שמן, לא נעים לי לדסקס על זה ביתר פירוט כאן.

      אסיים ואומר שאת אחת הבלוגריות שאני מעריכה מאוד, ובאופן מפתיע את חביבה ונחמדה גם במציאות (לא מפתיע) תודה על התגובה הארוכה ונתראה בפרטי.. :)

      Reply
  9. אורטל
    September 10, 2012

    ראיתי את הטייטל בפייסבוק ואת הכותרת של הפוסט ונבהלתי לרגע!
    אני מאוד מעריכה את היושר העצמי והישירות שלך! אני מאחלת לך המשך הצלחה בבלוג המקסים ושנה נפלאה :)

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      אין סיבה להיבהל :)

      תודה רבה, ושנה טובה!

      Reply
  10. DumbBlonde
    September 10, 2012

    אמאלה,
    נבהלתי מהכותרת שמא את עוזבת!
    ודווקא כיף לי פה. כיף לי פה כי את לא פוליטקלי קורקט, ולא מופיע אצלך בסוף הפוסט “המוצר התקבל לסקירה מהחברה”, ואז אני יודעת שאת כותבת על משהו כי את באופן אקטיבי בחרת אותו ורציתי לספר על החוויה שלך, שהיא חוויה אמיתית ולא איזו חוויה דיפלומטית ומאופקת ומתחנפת שנחפתה ע”י איזה יחצן או פירמה. כי את כותבת על דברים שלא בו זמנית עוד עשרים בלוגים אחרים כתבו עליהם (חמודות, הבנתי שגם אתן עשיתן מניקור קוויאר, ולא, אין לי כח לראות 30 תמונות של זה).
    אני לא יודעת למה החלטת החלטה שנראית דרסטית ודרמטית, להכריז ככה שאת לא תלכי להשקות ולא תקבלי לסקירה וכדומה. הרי תמיד יש לך גם את האופציה לסרב, וללכת/לקבל רק דברים שמעוררים בך עניין אישי מלכתחילה.
    כנראה שעבורך זה פחות בונוס, וקשה לי להבין את זה כי אני לא שם.
    בכל מקרה, אני כאן כי אני אוהבת, אפילו אם תכתבי על חוויות מהטיול עם הכלב ועל על.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      את בכלל לא בלונדה טיפשה! :)

      גם לי קצת נמאס לקרוא על ההשקה של בובי בראון, סיאטה, ואסי (כן, גם אני כתבתי פוסט על העניין) ואני באמת חושבת שיש משהו מאוד מושך ביח”צ שגורם לשינוי מסויים של השיפוט.

      כי את לא עובדת עם מכונה ששולחת לך מיילים, את עובדת עם אישה- אדם ספציפי. קשה לומר לה על אירוע שהיא עבדה עליו קשה ומנסה לקדם בפני הבוסית שלה “זה לא מעניין אותי” ולאירוע שהכי קל לה בעולם להביא את כל העולם ואשתו הצולעת “זה דווקא מעניין” זה לא עובד ככה- יד רוחצת יד אמרנו?

      Reply
  11. DumbBlonde
    September 10, 2012

    אמאלה,
    נבהלתי מהכותרת שמא את עוזבת!
    ודווקא כיף לי פה. כיף לי פה כי את לא פוליטקלי קורקט, ולא מופיע אצלך בסוף הפוסט “המוצר התקבל לסקירה מהחברה”, ואז אני יודעת שאת כותבת על משהו כי את באופן אקטיבי בחרת אותו ורציתי לספר על החוויה שלך, שהיא חוויה אמיתית ולא איזו חוויה דיפלומטית ומאופקת ומתחנפת שנחפתה ע”י איזה יחצן או פירמה. כי את כותבת על דברים שלא בו זמנית עוד עשרים בלוגים אחרים כתבו עליהם (חמודות, הבנתי שגם אתן עשיתן מניקור קוויאר, ולא, אין לי כח לראות 30 תמונות של זה).
    אני לא יודעת למה החלטת החלטה שנראית דרסטית ודרמטית, להכריז ככה שאת לא תלכי להשקות ולא תקבלי לסקירה וכדומה. הרי תמיד יש לך גם את האופציה לסרב, וללכת/לקבל רק דברים שמעוררים בך עניין אישי מלכתחילה.
    כנראה שעבורך זה פחות בונוס, וקשה לי להבין את זה כי אני לא שם.
    בכל מקרה, אני כאן כי אני אוהבת, אפילו אם תכתבי על חוויות מהטיול עם הכלב.

    Reply
  12. TTM
    September 11, 2012

    פוסט ממש מעניין, זו לא פעם ראשונה שאני קוראת דיווחים בסגנון הזה בעולם הבלוגריות.
    טוב שיש לך את הכוחות להתמודד עם זה ולקחת את זה למקום שאת מאמינה בו.
    רשמו כבר בתגובות מעלי – אבל גם אני חייבת לציין שקצת נמאס מבלוגים אהובים שנהפכו להיות פלטפורמה פירסומית נטו (ויש לצערי לא מעט כאלו ).
    בהצלחה בהמשך הדרך!

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      תודה רבה קסם של טקסטורה :) אני מאוד אוהבת את הבלוג שלך!

      Reply
  13. טל
    September 11, 2012

    פוסט לעניין וכתוב היטב. אני לגמרי מבינה את החלטתך ומסכימה עם כל מה שכתבת. לצערי. כשהתחלתי לכתוב את הבלוג (עוד חודש זה יהיה שנה, מי היה מאמין) הייתי נאיבית מאד ובמיוחד חיובית מאד. התעלמתי ממשפטים שליליים שעלו בכל מיני סטטוסים, שהפואנטה שלהם היא המשפט שמעורר בי חלחלה כמו “בלוגרית לבלוגרית זאב”, ולא ראיתי מה יש להתעסק עם רפש בתחום כה נחמד, יפה וחיובי כמו יופי ואיפור! *דמיינו ציפורי-דיסני מצייצות ברקע*
    לצערי התפכחתי. יש הרבה צרות עין, סנוביזם ודברים שמזכירים לי תקופות שנואות בכתה ו’. וחבל. ואיך זה קשור – לדעתי כמו שאומרים על דת שהיא מקור המלחמות והחיכוכים בעולם – יח”צ היא המקבילה לדת בעולם הבלוגריות – בלי כל ההשוואות והחוסר פרגון הכל היה יותר יפה. ועם כמה שהבלוג שלי חשוב לי ואני משקיעה בו המון, יש בלוגריות שלוקחות את עצמן הרבה יותר מדי ברצינות, תשחררו.
    מצחיק אותי עד מאד שאומרים שבלוגריות מקבלות מתנות וזה משתלם. אולי מישהי שמקבלת מוצר ומעתיקה את הקומינקט-זה משתלם לה. אם מישהי משקיעה יותר, תאמינו לי שעוד צללית של איזה חברה עממית שהתקבלה בחינם (כשאני מוציאה הון על איפור כל חודש) לא שווה את הזמן וההשקעה. אז זה באמת ממש משעשע. בכל אופן, מבינה אותך לחלוטין, ואני חושבת שאת תסתדרי מצוין-תמשיכי לכתוב ותהני ממה שאת עושה, והכי חשוב- לחייך! :-)

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      טל, אני לא יודעת אם כתבתי לך כבר- אבל בעיניי את האידאל הבלוגרי. את מוכשרת בטירוף, את משקיעה בכל פוסט, ומעולם לא קיבלתי אצלך תחושה של יח”צ.

      יש לי אפילו הוכחות- בכך שאת מאפרת אותי ליום כלולותיי :)

      אני לא יכולה להסכים יותר עם כל מילה שכתבת. תודה שאת נפלאה כמו שאת!

      Reply
  14. שקר החן והבל היופי
    September 11, 2012

    אני רואה שכולם לפני פירשו את הפוסט בצורה שאת מפסיקה לכתוב, נקודה. אני הבנתי את זה שאת מפסיקה לכתוב על יח”צ, וממשיכה בכיף על כל נושא אחר.
    אז מה זה אומר עלינו שהמסקנה המיידית שכולם קופצים אליה היא שאם את לא כותבת על יח”צ, את לא כותבת כלום בעצם? סתם תהייה…

    אז כן, העולם של הבלוגיה הישראלית הוא לא עולם של פרחים ושושנים. אבל איזה קליקות חברתיות צפופות את מכירה שהן כן כאלה? תמיד יש אינטריגות, תמיד יש תככים ותמיד יש את הטיפוסים שרוצים להזיק.
    בלי להשמע מתנשאת – אבל את “צעירה”. בהתחלה הכל מציק, מאכזב ומייאש. לאט לאט לומדים לסנן את הקולות הרעים ומתמקדים במה שאת עושה ובקהל הקוראות שלך.
    דבר חשוב שהרבה בלוגריות שוכחות הוא שרק אחוז קטנטן מהקוראות שלהן הן בלוגריות אחרות. יש קהל שלם של קוראות שם בחוץ שבאות בשביל התוכן והאמירה האישית שלך ואין להן שמץ של מושג איזה בלוגרית ריכלה על איזה בלוגרית אחרת והעליבה אותה. ואת יודעת מה? זה גם לא מעניין אותן.
    הן באות לקרוא בלוג כדי להנות, לא כדי לקרוא על בלוגריות אחרות.

    האם אני חושבת שעולם היח”צ הוא רע מעיקרו? לא ממש. יש טובים ויש טובים פחות ולאט לאט לומדים עם מי כיף לעבוד ועם מי לא. את כבר מכירה אותי ואת הפה הגדול שלי וראית אותי במו עינייך שורפת גשר אחד או שניים. אבל יודעת מה? זה לא מזיז לי. למה שיהיה לי מזיז לשרוף גשרים עם גוף שאני לא נהנת לעבוד איתו? עם משרדים כייפים אין לי בעיה לשמור על יחסים טובים. עם כל השאר? שיילכו לחפש אותי כשיצטרכו את החשיפה.

    כן נכון הדבר כלפי בלוגריות אחרות. דיברת על סנוביזם ועל בלוגריות ש”לא אומרות שלום”. מעולם לא נפגשנו, כך שלפחות את החטא הזה לא עברתי כלפייך, אבל אני כן יכולה להגיד לך שיש הרבה בלוגריות שם בחוץ שחושבות שאני סנובית מגעילה מארץ הסנובים המגעילים. גם מחוץ לעולם הבלוגים, אני לא טיפוס מאד חברותי ואני לעולם לא נחמדה אל אנשים שאין לי הערכה כלפיהם. אותו דבר עם בלוגריות – עצם העובדה שהיא בלוגרית לא הופך אותנו לחברות אמת. אם אני לא מעריכה, ואפילו סולדת, מהבלוג שלך וההתנהלות הווירטואלית שלך אז אין שום סיכוי שאני אהיה נחמדה אלייך כשניפגש באירועים. יש לי מספיק חברים אחרים, אני לא צריכה לחפש עוד כאלה במקומות שורצי עקרבים כמו ביצת הבלוגים.
    גם זה לומדים במשך הזמן – שזה בסדר לא להיות חברות של כולן, שזה בסדר לא לפרגן לנשים שאת לא באמת רוצה לפרגן להן ושלהיות קצת סנובית לא מזיק לאף אחד.

    בקיצור, ואחרי כל החפירה הבאמת ארוכה הזו – הנקודה היא שתעשי מה שבא לך. בלוג זה לא חוזה משכנתא לכל החיים, לא התחייבת לאף אחד, לא לקוראות ולא ליח”צ ולא לבלוגריות אחרות. זה השטח הפרטי שלך – תעשי איתו מה שאת רוצה.
    באת בשביל הכיף? תשארי בשביל הכיף.

    ועכשיו אני אקח את הדחפור שלי ואלך הביתה :-)

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      אני רוצה להתחיל עם ציטוט שלך דווקא :” את כבר מכירה אותי ואת הפה הגדול שלי וראית אותי במו עינייך שורפת גשר אחד או שניים. אבל יודעת מה? זה לא מזיז לי. למה שיהיה לי מזיז לשרוף גשרים עם גוף שאני לא נהנת לעבוד איתו?”

      כשאני קוראת אותך אני יודעת שיש לך פה, אפילו כתבתי לך כמה וכמה פעמים עד כמה אני מעריכה את הקטילות שלך ואת העובדה שלמרות שקיבלת את המוצרים לסקירה את עדיין כותבת בדיוק מה שאת חושבת.
      אבל זה לא מדוייק, את כתבת כאן שאין לך בעיה לקטול אם זה משרד שלא טוב לך לעבוד איתו. ומה עם זה משרד שכן טוב לך? שנהדר לך? שאת רק ממתינה לרוב המוצרים שלהם? האם תקטלי באותה הצורה? באותה הגרסיביות? אני לא בטוחה. אולי אני טועה.

      את צודקת, זה שאנחנו בלוגריות לא הופך אותנו לחברות אמת, את האמירה הזו הבנתי מאוד מהר. אבל למה עליה להפוך חלק מאיתנו לנחותות או אויבות? למה שלא תהיי נחמדה למישהי בחיים האמיתיים? רק כי היא כתבה משהו שלא הערכת? חיוך עולה כסף? שלום נעים באמת לוקח כל כך הרבה אנרגיות? שוב, לי אין תשובות, וכפי שציינת בעצמך- לנו מעולם לא יצא להיפגש, לכן איני יכולה לדבר בשם עצמי.

      מה שאני כן יכולה לכתוב עליו הוא על הקליקות- אני באמת רואה קליקה כחוסר הביטחון של האחת מוקרן על האחרות ובכך מורגע למשך זמן מאוד קצר. יש משהו מאוד עוצמתי בלהיות “זקנת השבט” וכן, את לא רוצה להישמע מתנשאת, אבל זה האקט שאת מבצעת. יש דברים שאת יכולה לראות ממרחק של חודשים ושנים, אבל ישנן אמיתות שאולי שכחת במהלך הדרך- ואולי מעולם לא ידעת, ייתכן שלי יש אותן, ייתכן שלא- אבל לנהל דיון בעניין בטח לא יכול להזיק.

      Reply
      • שקר החן והבל היופי
        September 11, 2012

        1. אם אני אומרת לך שאני לא נהנת לעבוד עם משרד מסויים, אז אני לא נהנת. כבר קרה מקרה שסיימתי את יחסי העבודה שלי עם משרד שמייצג את מיטב המותגים היוקרתיים ביותר (שביניהם גם את סקרת כאן) כי צורת העבודה והיחס שלהם כלפי לא מצאה חן בעיני. וכן, אני אומרת את זה גם בפומבי. לא נוח לי, אז לא נוח לי ולא אכפת לי מה הם מייצגים ועד כמה היה טוב עד אותה נקודה.

        2. לא, אני לא בן אדם שנחמד אל אנשים. מה אפשר לעשות? ככה אני. לצערי, בלוגריות שאני לא מעריכה את האישיות הווירטואלית שלהן מתגלות כביצ’ס מהשטן, רכלניות וסכסכניות גם בחיים האמיתיים. אז למה לי להיות נחמדה אליהן? הן לא תורמות שום דבר לחיים שלי ואני לא לשלהן, ההתעלמות ההדדית נוחה לי מאד.
        לעומת זאת, כן זכיתי בכמה חברות טובות ונהדרות בעולם הזה. זה הכל שאלה של מיון ומינון וכל אחת עושה את הסינונים שלה.

        3. מי שחופר אל תוך העולם הזה, שלא יתפלא שהוא מגלה גופות לא נעימות מתחת לאדמה. יש הרבה לחשניות ועסקניות והעצה הטובה ביותר שיש לי אלייך, כזקנת השבט המתנשאת, היא להגיע למסקנות משל עצמך לגבי הנפשות הפועלות סביבך,במקום להסתמך על דבריהם של גורמים אחרים.
        מי שאת חושבת שהיא נהדרת, אולי היא לא כ”כ כזו. ומי שאת חושבת שהיא מושחתת ולוקה בסנוביזם, אולי היא דווקא לא עד כדי כך גרועה.
        שוב אתנסח בהתנשאות – כשהבלוג שלי היה בגיל של הבלוג שלך חשבתי שכולם חברים שלי והכל נפלא. המכות הגיעו אח”כ והן היו כואבות, כך שאני מבינה את הרגשתך. אבל לאט לאט למדתי, הבנתי והיום אני מסתכלת על הכל בגישה אחרת לגמרי. יש לי בלוג יש לי קוראות וכל השאר לא מעניין אותי. חבל על העצבים.
        אז תקראי לי מתנשאת, תאמיני לי שזה העלבון שהכי מחמיא לי בשלב זה.

        Reply
  15. May
    September 11, 2012

    תמיד תהיתי על העניין הזה של “למען גילוי נאות, המוצרים התקבלו לצורך סקירה”. אוקיי ו… איך היא יכולה להיות שלילית? לאט לאט התחלתי לגלול מטה לתחתית הפוסטים ולקרוא קודם כל איזה מוצר התקבל לצורך הסקירה באיזה אופן. ככל שעלתה כמות המוצרים שניתנו ע”י החברה, הבנתי שהמדד היחיד שלי להשוואה בין המוצרים הוא רק התיאור היבש. הכמות, הצבע והמחיר- ואני כבר אצטרך לעשות בהם סקירה משל עצמי.

    אז תודה ששפכת אור על העניין, למרות שהייתי שמחה אם היית מתלכלכת קצת יותר. אם את “מתפטרת” אז אין לך ממה לפחד. כך או כך, אני שמחה לקרוא אותך :)

    תמשיכי להיות נאמנה לקוראות שלך והכי חשוב- לעצמך.
    יום מקסים!

    Reply
    • מיראל
      September 11, 2012

      להגיד שכל פוסט שבסופו יהיו מצויינים המוצרים שהתקבלו במתנה לא יהיה אמין זה ממש לא לעניין.
      בכלל, נראה שדווקא לבלוגריות אחרו קשה יותר עם בלוגריות שמקפידות על גילוי נאות. קוראות שאוהבות את הבלוג, מודעות היטב לכך שיהיו מוצרים שיתקבלו במתנה והן מקבלות את זה ומערכיות מתי שהמידע נחשף בפניהן.
      אין כל פסול בלקבל מוצרים אבל, אם את מישהי שמרגישה שתמיד חייבת לכתוב תגובה חיובית עליהם ללא קשר למה שאת חושבת באמת ולא מסוגלת להתמודד עם הלחץ של היח”צ, אז אולי כדאי באמת לוותר על התענוג.
      יש יותר מבלוגרית אחת בבלוגספירה שנותנת את דעתה באופן כנה על מוצרים שהתקבלו במתנה, כל אחת יכולה למצוא לה אחת שמועדפת עליה.

      Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      ברמה העקרונית אני מסכימה איתך, לכן אני לא מוכנה לקבל יותר מוצרים מיח”צ. למרות, ואת זה אני יודעת בוודאות שישנן בלוגריות שקטלו בעבר מוצרים שהן קיבלו מיח”צ, אבל שוב- זה אם הן “עמדו בלחץ” כפי שמיראל מגדירה זאת.

      Reply
  16. marjorie morningstar
    September 11, 2012

    מזל טוב! החלטה נכונה מאוד :) הפוסט על הקרוקס היה באמת יותר מדי בשבילי 😛

    ושנייה ברצינות – אני באמת לא יודעת איך לאכול פוסטי-יחצ ולכן ממעטת להגיב אליהם. גם כי כל הסיטואציה מביכה אותי, וגם כי לרוב קראתי את אותה אינפורמציה כבר במקוםות אחרים.

    אין חוקים לכתיבה בבלוג, כל אחת יכולה לקחת את זה לכיוון החביב עליה, אבל כקוראת (שגם כותבת), אני יכולה לומר בפה מלא שאני מתעניינת בפוסטים אישיים. בעיניי, זה הקונספט הנכון לבלוגינג. אוסף רגעים שמועברים דרך הפילטר האישי של מישהי (או מישהו) – וזה ממש לא עולה כסף.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 11, 2012

      אני חייבת להגן על פוסט הקרוקס ולומר שהתכוונתי לכל מילה. אבל אני יכולה להבין למה הוא יצא יח”צי בטירוף.

      פוסטים כאלה לא יהיו יותר מרגו’רי, ואני מקווה שתהני מהפוסטים שכן יהיו :)

      Reply
  17. Dana - STyLE 4 Me
    September 11, 2012

    מעיין מתוקה, כולם כאן כתבו הכל לפני, אבל אני מרגישה קשר ממש עמוק אליך, כנראה שלעד תראי לי מעיין הקטנה בת החמש עשרה שאני זוכרת. אמנם הבטחנו להיפגש, זה עוד יקרה. אני כותבת את הבלוג שלי קצת יותר מחצי שנה, הייתי פעם אחת בהשקה של מעצבת שידעתי שאני מאוד אוהבת. ואני מאוד נהנית מכתיבת הבלוג שלי, זה המקום שלי, שהוא רק שלי. וחשוב לי מאוד לשמור עליו כזה. אני מבינה את הלחץ הסביבתי שנוצר להיות “בלוגרית מוכרת” אבל את הבחורה הכי שנונה, חכמה ומצחיקה בשכונה. כמו שהיית גם כשהיית בת חמש עשרה. בקיצור תמשיכי לכתוב, בשבילך. ולא אף אחד אחר.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 25, 2012

      אני באמת מעין בת ה-15. תודה על התמיכה, גרמת לי לחייך ממש, רוצה לפגוש אותך בהקדם!

      Reply
  18. דיצה
    September 11, 2012

    פעם התייחסתי לבלוגריות כאל ממליצות אמיתיות ואוביקטיביות (לטוב ולרע), היום, גם מידע אישי וגם מנסיון, אני רואה שזה עוד סוג של יחסי ציבור וחבל, לא זו היתה כוונת המשורר

    Reply
    • BeautyBitch
      September 25, 2012

      לא כולן, אני יכולה לומר לך מניסיון- אבל אני מעדיפה לקנות את הכל לבד, כך אני חופשייה לחלוטין מכל עמדה אחרת.

      Reply
  19. Niva
    September 11, 2012

    טוב, אז הבנתי שאת לא ממש מפסיקה ואני שמחה על כך.
    אני חושבת שבלוג זה כמו יומן אישי וקודם כל צריך לכתוב בו על דברים שקורים, חוויות, מחשבות וכו’. אם זה בלוג המדבר אך ורק על מוצרי איפור, למשל, בלי להגיד מילה אישית, זה בעיני לא בדיוק בלוג אלא יותר מידעון. אני לא אוהבת שעושים השוואות בין 5 צלליות טואופ שנראות אותו הדבר ולדעתי זה גם משעמם. אני משלבת בבלוג שלי חוויות שחוויתי, בתקוה שיעניינו את הקוראים (ולפי התגובות אני רואה שכן), ואם יש לי גם משהו חשוב להגיד על קרם/צללית/בגד כלשהו אני גם אומר אותו. אני לא אקטול שום מוצר שקיבלתי וגם לא כזה שקניתי כי מאחורי זה יש אנשים שטרחו ועמלו והמציאו ומכרו/שלחו. אני בהחלט אגיד שכך-וכך לא לטעמי, אלא אם כן משהו עשה נזק ואז כמובן שאציין זאת וגם לא אקנה יותר. בטח לא אגיד לאחרות-אל תקנו ואל תשתמשו. לכל אחד הזכות לסרב, גם לך.
    לי לקח הרבה יותר זמן לקבל הזמנות להשקות, ומוצרים מיח”צ רק התחלתי לקבל, אבל אני כבר יודעת שאם לא אוהב משהו-פשוט אגיד שהוא לא לטעמי. מכאן ועד לצאת בהכרזות-הדרך ארוכה.
    לגבי מפגשים-את זוכרת שכתבתי לך “איך לא דיברנו?” כי היו שם הרבה בנות ולא ראיתי אותך. אבל אם היית פונה אלי בהחלט הייתי מקבלת את פנייך בשמחה. בשבילי זה כמו מפגש עם חברות שטרם ראיתי וזה מרגש-בייחוד שיש מכנה משותף מאוד רחב (אפילו שאת הרבה יותר צעירה ממני..). יש כאלה שעושות פרצוף, כמו בכל מקום, ויש נחמדות. אין צורך להיעלב ולהיפגע.
    אני שמחה שאת לא באמת עוזבת כי חבל-את כותבת יפה וכייף לי לקרוא.
    חזקי ואמצי☺

    Reply
    • BeautyBitch
      September 25, 2012

      הי ניבה, את באמת מותק- אנחנו פשוט רואות דברים בצורה מעט שונה.. ובדיוק םרסמתי פוסט חדש- את מוזמנת להביט

      Reply
  20. כן
    September 11, 2012

    פאק, כולכן כלכך צבועות ומתחסדות

    Reply
  21. kerenmk
    September 11, 2012

    יופי. התנתקי מהיח”צ. את תשלמי על מוצרים אותם תסקרי, אבל לא תהיי חייבת לאף אחד שומדבר. את תזכי במצפון שקט, בירידה משמעותית בצנזורה העצמית (שתמיד תהיה שם, כי אף אחת מאיתנו לא חיה בואקום), בחירות יצירתית – כי פתאום יצוצו נושאים שלא נמצאים באג’נדה שמוכתבת על ידי פועלות היח”צ, שתרצי לדון בהם, ובהערכה של קהל הקוראות.
    לפעמים תרגישי ששכחו אותך, ש”הגדולים” לא מעריכים אותך, שאת מחוץ לקליקה. אם תדעי לשים את הדברים בפרופורציה ואם את באמת ובתמים הסיבות לקיום הבלוג שלך הן חדוות הכתיבה והרצון לחלוק חוויות עם אחרים, צפויה לך הנאה רבה עם פוטנציאל לקטעים היסטריים מאחורי הקלעים ואף לפניהם.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 25, 2012

      :) אין ספק שזו אחת התגובות הטובות.

      תודה לך

      Reply
  22. zroob
    September 12, 2012

    הייתי אומרת: מזל טוב על התפטרותך! בחירה נבונה! אבל זה שקר גס: את הולכת להמשיך ולקבל מיילים מיחצניות עד סוף ימי חייך. הן לא קוראות בלוגים, ובטח לא את הפוסטים שלא מאזכרים אף אחד מהמוצרים שלהן. כך ש… תנחומיי.

    המשיכי עם הפקות האופנה שאת עושה עם חנן! הן מרנינות את הנפש ולדעתי יכולות להפוך למקור הכנסה יצירתי יותר ותלותי פחות.

    Reply
    • BeautyBitch
      September 25, 2012

      כמו תמיד, את צודקת. המיילים ממשיכים להגיע. אבל חנן ואני מתכננים כמה הפקות בזמן הקרוב ביותר, אז היי מוכנה.

      Reply
  23. Lianna Bar
    September 12, 2012

    מעיין היי, אני קוראת חדשה בבלוג שלך ואני מדפדפת בו מידי פעם ומתעדכנת עם פוסטים חדשים אבל עדיין לא כתבתי לך תגובה- אני שמחה לכתוב את התגובה הראשונה שלי דווקא בפוסט הזה!
    אני כמוך בלוגרית די חדשה אני כותבת פחות משנה- הסיבה שלי שנכנסתי לבלוגספירה זה פשוט כי אני נורא נהנית לחלוק עם העולם את נקודת המבט שלי על האופנה והלייף סטייל- דרך כתיבה, תמונות וקולאז’ים ולא משנה לי דבר מלבד הקוראים שלי וההרגשה הכייפית שאני סופגת מכתיבת הבלוג!

    בניגוד אלייך ההיכרות שלי עם כמה בלוגרים (ויש מספר מצוצמם לצערי שהכרתי באופן אישי ואני מקווה שזה ישתנה בעתיד) דווקא הייתה שונה ולא הרגשתי את האליטיסטיות הזו מצדן אבל כמו שאמרת יש בלוגריות מקסימות, וכרגע דעתי עליהן היא רק חיובית, ואני מקווה שאני לא אזכה לחזור לתקופת התיכון בקרב הבלוגריות!

    לגבי היח”ץ יפה לך שאת ברשימות שלהם כל כך מהר (זה גם די מתבקש- יש לך בלוג נהדר) אבל את לא חייבת ללכת לכל השקה ולקבל כל מוצר, את יכולה לכתוב דווקא על מה שמעניין לך ונוגע בך ולהגיד “לא תודה” לא עושה אותך פחות מעניינת ופופלארית – להפך את תהני יותר מהסקירה/השקה והפוסט יהייה נעים לך לכתיבה ולנו לקריאה!

    ולגבי המוצרים- אני סטודנטית, אני עובדת וממנת את עצמי ואני גרה לבד בארץ אני מבינה אותך מאד כשאת אומרת שאת לא יכולה לקנות כל מוצר. ועדיין אני מעדיפה לקנות כל מוצר ולו רק מיכיוון שכך אני זוכה לגלות כל מיני חנויות זולות יותר, סיילים והזדמנויות לחסוך כסף. כאשר אני קונה איכות במציאה או בזול אחרי חיפושים- אני מרגישה מעולה עם עצמי אני מעריכה את המוצר יותר (כי עמלתי רבות בשביל להרוויח את הכסף שהוצאתי) אני גם נורא נהנית לחלוק עם הקוראים שלי ולהראות להם שאפשר לקנות ולהיראות יפה בזול! ואני מכינה המון דברים לבד (בעיקר תכשיטים) וזה אפילו יותר מיוחד בעיניי כי רק לי יש כזה!

    ובכל זאת את בחירתך שלך עשית! אני בטוחה שהקוראים ימשיכו לקרוא (אני ביניהן) ואת תמשיכי לכתוב ולא צריך לקבל מתנות כדי לתת ביקורת ולסקור מוצרים- להפך אני מאמינה שכשאשר את קונה משהו, זה כי א-ת צריכה ורוצה ואז גם הביקורת אמיתית יותר כי הוצאת את כספך שעבדת קשה בשבילו, הערך של המוצר מקבל פן נוסף שהוא לא קיבל כשזו הייתה מתנה ולא בהכרח מה שרצית או שהזדקקת לו!

    מצטערת שחפרתי רק רציתי לתמוך בך
    שתיהייה לך שנה טובה!

    Reply
    • BeautyBitch
      September 25, 2012

      הי ליאנה, קודם כל – לא חפרת לי. תגובות כמו שלך הן בדיוק הסיבה שאני כותבת. מעולם לא ראיתי אותך, אבל אני מרגישה שיש ביננו קשר כלשהו- שמבוסס על מכנה משותף טוב, וזה גורם לי לקצת יותר אמון באנושות. בנוגע לחלק מהדברים שכתבת:

      גם אני סטודנטית, ואני חושבת שחלק מאוד חשוב מלהיות בלוגרית אופנה הוא באמת להציג את הפן היותר זול או חסכוני של התמונה, די קל להמליץ על מייקאפ ב-400 שקל, אבל קצת יותר קשה למצוא צללית טובה ב-10, למשל. לכן אני מאוד רוצה להיכנס לתחום “עשי זאת בעצמך” אני כבר מתכננת סרטון עם סבתא שתלמד את כולכן איך לסרוג צעיף מגניב לחורף, סתם כך בשביל הכיף. ועוד די הרבה דברים מתבשלים. תודה לך על האמון בי, אני ממש שמחה שאת קוראת שלי.

      Reply
  24. maya
    September 28, 2012

    מעין יקירה, מקווה שתבחרי לקרוא את תגובתי אני אבין אם לא יתחשק לך לענות זה לגיטימי בתור המגיבה ה-.49 גם לי היה רגע התפכחות כזה, לזכותך יהמר לקח לי קצת יותר זמן להגיע לנקודת הפיכסוש הזו עם היחצ.
    אני מזדהה איתך לחלוטין עם עניין הבלוגריות הותיקות שמסנבנבות עלינו החדשות, איך שאני רואה את זה זה לחלוטין מחשש לאבד את מקומן ,כשבלוגריות חדות לשון ובעלות טעם משובח כמוך מתחילות להופיע להשקות שהן מזמן סימנו כשלהן בבלעדיות
    אני שמחה שהגעת למקום הזה כי אני תופסת מהבלוג שלך איכותי, עדכני וכנה ואני חושבת שמבין כל החלקים במשוואות הכי חשובה זו דעתך ודעת הקוראות. אם תישארי כנה לרעיונות שלך ולרצונות שלך ישארו איתך קוראות. בהתחלה גם אני הייתי בטירוף מזה ששולחים לי מוצרים (גרועים יותר או פחות) ופחדתי פחד מוות שזה ייגמר בצורה לא טובה. למזלי גיליתי שהקוראות שלי לא עפות על הפוסטים האלו ומעדיפות את התכנים הייחודיים שאני מביאה, כי בינינו בבלוגספירה העלובה שלנו כולנו מקבלות את אותה מסקרה מסכנה באותו יום ומעלות פוסט באותה שעה ומעטות יחידות הסגולה שמקבלות מוצרים שווים באמת. עשית בחוכמה ואני מבטיחה לך שאם שוב יהיה לי חשק להגיע לאירועים או יותר נכון אם יחזרו להזמין אותי,( גם אני ירדתי מהרדאר) תהיי בטוחה שתקבלי ממני וואחד חיבוק ואני אשמח לקשקש איתך באמת. עלי והצליחי כמו שאומרים. מחכה לעוד פוסטים עסיסיים

    Reply
    • BeautyBitch
      September 30, 2012

      קודם כל, תודה רבה על המחמאות שחלקת לי בתגובה :) שנית, אני קוראת כל אחת מהתגובות שלי, ובאמת משתדלת לענות לכולן, לפעמים דברים מתפספסים, כי אני שוכחת לענות מיד, אבל אני תמיד מתכוונת- והכוונה חשובה! ובנוגע לתוכן התגובה, אני מסכימה איתך לחלוטין, לכן העדפתי ליצור לי פינה חמה ולא אינטרסנטית, בה באמת יש רק כתיבה, קוראות ואותי. את יודעת שהבלוג שלל מקסים בעיניי, והתגובה שלך גרמה לי להבין קצת יותר טוב- מדוע.

      Reply
  25. Peacha
    October 13, 2012

    את דעתי שמעת כבר כמה פעמים.
    תעשי מה שטוב לך ותזכרי שאת צריכה להנות מהבלוג!
    אני אוהבת לקרוא אותך בכל צורה שהיא:)

    Reply
  26. חדר 404 | עיריית כפר סבא עוקבת, פוליטיקאים מגייסים כסף ברשת ויחצנית דורשת מבלוגרית 50 אלף שקל | האחראי על האינטרנט ב"שישבת"
    October 27, 2012

    […] מעין אסור, בעלת בלוג האופנה “איחור אופנתי”, שכתבה פוסט על הפסקת עבודתה עם […]

    Reply

Leave a Reply to כן

Cancel Reply