לתרום ולהנות מכל רגע 3#

קשה לי לכתוב לכן עד כמה הנושא של תקיפה מינית קרוב ללבי.

בתור אישה את נמצאת במצב מתמיד של הגנה, כשאת הולכת ברחוב חשוך וגבר גדול מביט בך בצורה משונה, כשאת בדייט עם מישהו ששתה יותר מדי וממש בטוח שאת בעניין למרות שאת לא, במהלך האקט בו את מרגישה כאב אבל מחכה שהוא יגמור כדי ״לצאת בסדר״. אני בטוחה שחלקכן חושבות שקצת יצאתי מפרופורציות, מה קשורה המילה ״אונס״ או ״תקיפה מינית״ לחלק מהסיטואציות אותן הזכרתי. אולי הגזמתי קצת, אולי אני ראדיקלית מידי, קיצונית, אפילו פמיניסטית רחמנא ליצלן. אבל ממקום של ניסיון שכולנו עברנו, בין אם הותקפנו באופן אלים, בוטה וזר, ובין אם שיכנענו את עצמנו שזה ״הדבר הנכון או הטוב לעשות״ אנחנו חיות בחברה בה המיניות הנשית שלנו שמה אותנו לנצח כמטרות. התלבשת חשוף מידי? כמה שתית? אמרת לו לא או שרק רמזת? סגרת רגליים? צעקת? עם כמה גברים שכבת? אלו רק חלק מהשאלות (חלק עדין) שנשאלות נשים שמוכנות לעלות על דוכן העדים הבודד, האלים, בזמן שהן מנסות לשחזר רגעים כואבים אותן היו מבקשות לשכוח.

אנחנו חיות בחברה בה ההוכחה מוטלת עלינו, אנחנו צריכות להראות שאנו טהורות ותמימות ושנוצלנו באופן האכזרי ביותר.

הבוקר קראתי פוסט מאיר עיניים לחלוטין, שנכתב בבלוג נפלא בו אני ממליצה לכולכן לבקר יחסי מין. אני מרשה לעצמי לעשות פרפראזה אכזרית ולהעלות רק נקודה אחת מהפוסט, הנקודה שזיעזעה אותי אישית. כותבת הפוסט קרן מציעה ניסוי מחשבתי- בואו נדמיין שאיזו מפלגה פמיניסטית קיצונית ופסיכית (לפי העמדות של רובנו) עולה לשלטון, ומעבירה חוק הקובע שכל מה שצריך בכדי להרשיע גבר באונס הוא הוכחה לקיום יחסי מין, ומילתה של האישה שאומרת שזה לא היה בהסכמה. נשמע מטורף נכון? כל אישה תוכל לפגוע בכל גבר, אפילו נשים עם בעיות נפשיות, או נשם שגבר בגד בהן ורוצות להתנקם, נשים ששונאות גברים, נשים ששונאות גבר ספציפי אחד ורוצות להרוס את חייו. בנקודה הזו רוב האנשים היו מבטלים את החוק במוחם- הוא מטורף מידי ונותן כוח בלתי ישוער לקבוצה אחת מהאוכלוסייה. אבל כל מה שהחוק הזה מציע הוא ששדה הקרב המיני יהיה מסוכן כעת גם לגברים ולא רק לנשים. הגבר יצטרך לתהות האם האישה הזו באמת מחבבת אותו או שהיא רוצה רק לפגוע בו, הגבר יצטרך לחשב את הסיכויים שהאישה תיפגע ממשהו שהוא יעשה ואולי תרצה להרוס את חייו, הגבר יצטרך להיזהר מאוד במי הוא נותן אמון, את מי הוא מכניס הביתה לקפה אחרי הדייט, למי הוא נותן להתקרב לגוף שלו. אני יודעת שהניסיוי המחשבתי הזה קצת קשה, הוא הופך לחלוטין את כל התמונה שאנחנו רגילות לחיות בה, אנחנו הרי אלה שצריכות להיזהר, אנחנו אלה שצריכות לחשב, להתחשב, לפחד ולהתגבר על הפחדים שלנו. כמו שאמרתי קודם, הניסוי הוא רק ניסוי, ואני בספק אם יעבור חוק כזה אי פעם, אבל כמו רוב הניסויים המחשבתיים הוא מאפשר לנו לחשוב בצורה קצת שונה על הדברים, מה אם הסיכון של הגבר והאישה באקט המיני יהיה זהה? מה היה קורה אז?

אני מודה שהנושא הזה יחסית ״כבד״ לבלוג אופנה וטיפוח. ושחלקכן כנראה לא בדיוק ציפו לו, אבל כשהחלטתי שאני כותבת על יריד האופנה למען הארגון לנפגעות תקיפה מינית לא יכולתי לעשות זאת מבלי להביע את דעתי הכנה בעניין.

קצת על יריד האופנה אשר מתקיים בפעם הראשונה בחיפה : כל הכנסותיו מוקדשות למען המרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית,ליריד תרמו  עשרות בתי אופנה ומעצבים  מיצירותיהם היפות ביותר על מנת שייקנו על ידינו במחירי רצפה. לפני כמה חודשים השתתפתי ביריד בגני התערוכה ומשם יצאתי עם אוצרות מדהימים בפחות ממאה שקלים, הנה אחד מהם בפוסט הזה. הנה רק חלק מהשמות שאת האופנה שלהם יהיה ניתן להשיג ביריד: דורין פרנקפורט, דנה אשכנזי, קום איל פו, רונן חן, אלמביקה, טריומף, מיכל נגרין, under.me ליין ההלבשה התחתונה של בר רפאלי, ועוד המון שמות מרגשים אחרים.

היריד יתקיים בחסות הגרנד קניון אשר בקומתו השנייה תיערך הפעילות החשובה הזו, תאריכים ושעות: בין ה-9 ל-10 בדצמבר (ממש אוטוטו) בין השעות 10:00 ועד 22:00 בלילה.

הנה דף הפייסבוק של היריד בו תוכלו להתעדכן במעצבים, תמונות, וחדשות בעניין היריד.

אני מתכוונת להיות שם, אשמח לראות אתכן ולשמוע מה חשבתן על מה שכתבתי. אני לא מצפה שכולן יסכימו איתי, אבל אני מקווה שעוררתי אילו הן מחשבות חבויות.

שלכן באהבה

מעין

5 Comments

  1. Dehed
    November 27, 2012

    כתוב מצוין, לוקח זמן להתרגל לרעיונות רדיקאליים כמו שוויון בסיכון שייגרם לך עוול, אבל ברגע שמתרגלות לא מבינות איך היה ניתן לחשוב אחרת…

    Reply
    • BeautyBitch
      December 15, 2012

      תודה אהוב שלי. בכלל לא משוחד :)

      Reply
  2. efrat
    November 27, 2012

    הלוואי והיית קיצונית בנושא הזה.
    אני בטוחה שכל אחת יכולה להבין בדיוק על איזה סיטואציות מדובר, ולא, ממש לא צריך ללכת רחוק מדיי.

    והנסיון המחשבתי הזה שהזכרת פה?
    נראה כמו אחד נדיר שיכול לגרום להבנה מלאה של המצב…

    היוזמה הזו מבורכת, שמחתי לתרום גם את חלקי למטרה החשובה הזו!

    Reply
    • BeautyBitch
      December 15, 2012

      אני כל כך שמחה על המילים הללו. תודה שחלקת אותן איתי.

      Reply
  3. מותקפות « האחות הגדולה
    December 6, 2012

    […] לתרום ולהנות מכל רגע 3# (איחור אופנתי) […]

    Reply

Leave a Reply